Reklama

Reklama

Farmáře Franka Rosse zastřelí jeho najatý pomocník Tom Chaney kvůli dvěma zlatým destičkám, a uprchne do indiánské rezervace s dalším zločincem Nedem Pepperem, kde ho jen tak někdo nenajde. Po Frankovi zůstane vdova a tři děti. Jeho nejstarší dcera, čtrnáctiletá Mattie, to nehodlá nechat jen tak. Zajede do města a z peněz po otci si najme lovce hlav Roostera Cogburna, který je podle vyprávění ten nejlepší z nejlepších. Chce, aby byl Chaney postaven před soud a popraven. Na celou akci také hodlá osobně dohlížet. S tím však Rooster nesouhlasí a odjede. Rooster se domluví s texaským rangerem La Boeufem, který Chaneyho hledá kvůli vraždě senátora v Texasu. Mattie je však dožene a rozhodně se nehodlá vracet. Po několika dnech se Rooster a La Boeuf pohádají a Rooster zůstává s Mattie sám. Dozví se, že na Neda čekají v chatě v pustině dva muži. Jeden z nich je zraněný a Rooster chce informace o Nedovi. Zraněný muž chce vypovídat, ale druhý ho bodne do hrudi. Rooster ho bez milosti zastřelí. Z úkrytu sleduje chatu a vidí, že někdo přijíždí. Je to La Boeuf, ale má smůlu. V patách je mu Ned Pepper a jeho muži. Dojde k přestřelce, při které je La Boeuf zraněn, ale má štěstí, že vše viděl Rooster. Dojde k přestřelce, při které jsou dva Nedovi muži zabiti, ale ostatním se podaří uniknout. Skupina pokračuje v pátrání, ale pak se La Boeuf zase rozhodne odejít. Mattie zůstává s Roosterem. Když jde ráno k řece pro vodu, ocitne se tváří v tvář Chaneymu, který ji chce napadnout. Mattie má otcův revolver, ale neumí s ním moc zacházet, přesto se jí podaří Chaneyho zranit a zavolat Roostera na pomoc. Ale Chaney není sám, je tam i Ned a jeho lidé. Ti přesvědčí Roostera, aby odjel a nechal Mattie, jinak ji zabijí. Ned s bandou odjíždí a ponechávají Mattie s Chaneym, který ztratil koně. Ned ho varuje, aby jí nic nedělal. Slibuje, že mu koně pošle. Mezitím se Rooster postaví Nedovi a jeho mužům. Dojde k přestřelce a Ned je vážně zraněný, ale živý. U Mattie se náhle objevuje La Boeuf, který Chaneyho zpacifikuje a z velké vzdálenosti Neda zastřelí. Když se pak s Mattie vrátí do Nedova tábora, Chaney už je zase vzhůru a udeří La Boeufa do hlavy, a ten ztrácí vědomí... (TV Prima)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (1 308)

Matty 

všechny recenze uživatele

Bridges by si Waynem vyleštil boty. Kdyby mu záleželo na jejich lesku… nebo na čemkoli jiném. Nejméně výstřední Coenovka nestojí na mccarthyovsky nepřikrášleném násilí a černém humoru (které prozrazují povědomí filmu o proměnách, jimiž žánr prošel), nýbrž na konfrontaci nedospělé hrdinky s drsným prostředím divokého západu. V rozporu s mačismem klasických westernů je to Mattie, kdo nejen nastoluje nostalgický tón vyprávění (její něžný hudební motiv, pomalé prolínačky), ale zároveň naraci udává do pohybu. Zatímco její mužský doprovod svou leností, ješitnosti nebo sebestředností dění zdržuje, ona jde odhodlaně, ničím nerozptylována za cílem. Použití retrospektivního ženského voice-overu zároveň zesiluje motiv stesku po starých časech a opravdových mužích jako byl Rooster. Slast sledovat. Třebaže radikální pravičáctví klasických westernů je zde vyhroceno na hranu parodie (nakládání s menšinami, naprostá neúcta k lidskému životu, obchodnická logika), v celku jde o nezvykle seriózní pokus nakopnout skomírající žánr. Panoramatům texaské krajiny dodává na velkoleposti hudba a dojem dnes málo vídané vypravěčské i řemeslné poctivosti zesilují také biblické motivy nebo neuspěchané tempo. Tento zdánlivý návrat ke kořenům se ovšem nevzpírá ani jiné interpretaci. Starosvětskost filmu můžeme vnímat jako projev autorského rukopisu. Ochota postav – padouchy nevyjímaje – k dialogu je třeba typicky coenovská. Díky tomu se k Opravdové kuráži budu rád vracet nejen jako k dalšímu podařenému filmu svých oblíbených režisérů, ale také jako k westernu se vším všudy. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, tron, novoten, genetique, Flego, ScarPoul ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Renesance westernového žánru. V případě True Grit se potkalo mistrovsky zvládnuté řemeslo a cit pro jemné nuance dnes už trochu zaprášeného žánru a především pak ochota se jimi řídit a plout v jimi vytčeném korytu. Bratři Coenové natočili tenhle remake s takovou bravurou, že dostal zcela novou kvalitu, původní western jsem viděl již hodně dávno, ale nezanechal ve mně tak silný dojem jako právě tenhle nový Coenovic opus. Sám námět však v sobě má ten rozměr, který koreluje s temným, a právě proto tak přitažlivým, viděním světa téhle bratrské dvojice a který by se dal charakterizovat parafrází názvu jejich stěžejního snímku - Tahle země není pro slabý... Velmi překvapivá (na western) byla ta neobyčejně vysoká míra humoru (ovšem rozhodně ne na bratry Coeny), většinou hodně černého a dekadentního, což bylo na celém filmu možná to nejvíce atraktivní. Tenhle western byl vlastně černou komedií, což je u tohoto žánru jev spíše raritní. V souvztažnosti byl pak velmi vyhraněný naturalismus popisovaného, bývá zvykem zobrazovat divoký západ jako svět drsných mužů, Opravdová kuráž má ovšem před výše zmíněným několik kroků náskok, tak jak bývá ve filmech bratrského tvůrčího svazku často zvykem... ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

The Grid...digital frontier...ale ne, sakra, špatný film. Tedy ne špatný, to chraň ruka páně - nesprávný film. Tady se bude řešit The Grit - True Grit. Takový omyl... Inu dvě velké Bridgesoviny v jednom roce, a je to hned, zvlášť když jsou obě stejně zábavné, i když ne stejným způsobem. A vlastně není ani fér říkat tomu Bridgesovina, protože tohle je čistá Coenovina. Sice jsem měl občas pocit, že se Cogburnova cesta protnula s poutí Williama Blakea, ale o nic míň mě to kvůli tomu nebavilo. Western skoro bez střílení, ale nabitý ostrými herci. A ti když spustí tu svoji "palbu", tak už se můžete jenom vézt a ty skoro dvě hodiny utečou jako nic. Josh Brolin jako naprostý tragéd, Jeff Bridges jako starý nas*aný tak trochu měkkosrdcatý frajer, Barry Pepper jako nejluxusnější špinavý kojot za spoustu let (škoda, že je ve filmu asi tak deset minut), a po zásluze opěvovaná, paličatá, chvíli děcko a chvíli dospělá, Hailee Steinfeld. Jo, je tu i Matt Damon, ale i když i on patří do toho soukolí, které jede tak hladce, že vás baví každá scéna, kde si lidi jen tak povídají, je s tou svojí fajfkou tak nějak v pozadí. V popředí, pozadí a vůbec všude je naprosto famózní kamera Rogera Deakinse, který vyfasoval už asi tisící nominaci na Oscara, a ve finále byl tak jako pokaždé akademicky vyfuckován, což je známka čirého šílenství celé té jejich Akademie. Hudbě Cartera Burwella taky sedí divoce západní kabát jako ušitý na míru, a vlastně mě nenapadá nic, co bych mohl Kuráži vytknout. Přesto z nějakého důvodu - asi té starosvětskosti - mě to "jen" zatraceně bavilo, ale neshazovalo mě to ze sedačky ani mi to nesvíralo srdce. Proto dávám 80% a říkám, že tenhle film nemůže zapadnout. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

LIDÉ NEVĚŘILI, ŽE MLADÉ DĚVČE OPUSTÍ DOMOV A VYRAZÍ V ZIMĚ POMSTÍT OTCOVU SMRT. ALE STALO SE TO..... /// Dcera nebožtíka Franka Rosse ji má. (Kuráž samozřejmě). Není to ubohé dítě a nevypadá ani jako uplakaný truchlící potomek. Spíš je to někdo, kdo hledá chlápka, kterej jí má taky. OPRAVDOVOU. (Kuráž, samozřejmě...). A dokáže zblbnout kvůli malý holce..... Super pocit z toho, jak si J.Bridges svoji roli užívá (a vlastně ta holka taky) dlouho převažuje unylé (že by westernové?) tempo. Vlastně tu už o nic jinýho nejde, jen o herce a westernovou atmosféru. Původní film neznám a dlouho jsem žádnej western neviděl, možná i proto dávám (lehce) nadprůměrné hodnocení. A samozřejmě i za to, že ji měli! Všichni! (Kuráž. Opravdovou!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se na území Choctawů a potřebuji cestovní rychlokurz. 2.) Nevím proč po mě můj děda - starej zálesák – furt chce ,,indiánskej pepř“. 3.) Vlakem do Yumy už jsem jel, tak proč (pro změnu) neosedlat koně? /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

choze 

všechny recenze uživatele

Originál jsem neviděl, takže jsem k tomu přistupoval bez předsudků, jen s tradiční obavou, zda půjde o další Coenovic skvělý nebo nudný kousek. A je to paráda. Postavy, dialogy a Jeff Bridges, který naprosto mimořádně zaválel (i když všichni herci jsou dobří). Jen jsem měl malinko problém s tím višisovaným vizuálem, který na mě působil hrozně uměle. ()

Galerie (82)

Zajímavosti (105)

  • Malého Blackieho možno vidieť, ako má počas prechodu cez rieku prsný golier, ktorý nenosí počas zvyšku filmu. (Pat.Ko)
  • Toto bol posledný film, ktorý známy kameraman Roger Deakins nakrútil na film pred prechodom na digitálnu technológiu. (Pat.Ko)
  • Náklady na výrobu byly přibližně 38 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Coeni míří na Netflix

Coeni míří na Netflix

11.08.2017

Streamovací služba Netflix láká čím dál tím známější režiséry. Po Carym Fukunagovi (Bestie bez vlasti) tam zavítali i David Ayer (Bright) nebo Martin Scorsese (The Irishman), a teď je tu další velký… (více)

Coeni píší internetový thriller

Coeni píší internetový thriller

15.10.2016

Bratři Coenovi jsou oscarovými scenáristy a režiséry a většinu času tráví vlastními projekty. Sem tam ale napíší film i někomu jinému a v posledních letech dali dohromady třeba Nezlomného nebo Most… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Kurt Russell pronásleduje kanibaly

Kurt Russell pronásleduje kanibaly

28.09.2014

Úspěch Opravdové kuráže bratrů Coenů a Nespoutaného Djanga Quentina Tarantina oživil popularitu westernů a blíží se hned několik zajímavých projektů. U Pistolnice Jane nikdo moc netuší zda se… (více)

Reklama

Reklama